.

"make the money, dont let the money make you, change the game, dont let the game change you"

Nu är det kväll igen och det leder alltid and always till 15 miljoner tankar. Jag är förundrad, skräckslagen, rädd och taggad på samma gång efter mitt eviga scrollande genom kompisars kompisars instagram and so on.. Och alla dessa känslor leder till en och samma sak nämligen: kropp hysterin med betoning på stort h. Det är hysteri om hur vi ser ut, vilken jeansstorlek vi har, vad vi stoppar i oss och hur mycket vi tränar. Frågan e bara om alla pallar trycket? 
Jag säger inte och då menar jag verkligen inte att det är något fel med en sund livsstil, men då ska den vara just det sund. Och det är inte mångas tankar om sig själv idag, vilket leder till att vi tränar ihjäl oss och försöker hitta värdet i oss själva. Men thank GOD för den som inser att värdet inte sitter i vilken jeansstorlek du har. För du och jag är så mycket mer värda än nedlåtande tankar. Det är klart man hade velat haft VS kroppen.. Men hade man verkligen det, till vilket pris liksom? Att ge upp choklad? OVER MY DEAD BODY är mitt  svar då. 
Att ständigt jobba med tanken att man är så fruktansvärt snygg som man är finns hos nästan varenda tonåring, including my myself and I. 
Jag är så trött på folk som skriver "ska verkligen unna mig det här" när dom snackar om typ en kesella klick med ett hallon som belöning. Varför ska man behöva hävda sig för att de ska va OKEJ att unna sig?

Ät vad du vill och ut och rör på dig för det mår ingen dåligt av. Men förstå att värdet inte sitter i vilket jeansstorlek du har. Det är något min generation måste inse. 
Skriver inte de här orden för att jag ska låta så himla rutti och vis utan de här orden är minst lika mkt till mig själv som till någon annan därute som behöver höra dom. 

Varför citerar jag macklemore kingen i början? Jo för att han har rätt. Träna och må bra men ÄT vad du vill och skriv inte UNNAR MIG DET HÄR så att jag kan se de för då kmr jag börja bitcha. 
Nu ska jag sova så det blir frukost snabbare WIN WIN.

Kommentarer
Postat av: judit

applåder!!!

2013-11-20 @ 11:44:39
URL: http://inspiritgolden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0